11.10.12

Som sagt så har jeg fått meg jobb, og da blir det ikke så mye tid til denne blogginga lengre. I sommer (og høst) har jeg hatt alt for mye fritid, både til blogging og surfing etter fine ting, men jeg merker at jeg ikke har tid til å lage 5-6 innlegg i slengen lengre. Det går seg sikkert til etter hvert. De første ukene er vel alltid tyngst.
Jeg har begynt å jobbe i en flis/byggevarebutikk som åpner i Trondheim snart, og denne uka har jeg lært så utrolig mye nytt! For det første, lærerne på skolen som ga meg over en kvart million i studielån kan ingenting om flis. Hvis de kunne noe, så lurer jeg veldig på hvorfor de ikke ville dele det med oss. Men jeg ler og tenker at de mest sannsynlig bare var redde for at vi skulle bli flinkere enn dem.
For det andre. Hvis du vil tjene penger her i livet, bli håndverker. Jeg er skikkelig bitter på lærere, rådgivere og foreldre som ikke fortalte meg dette da jeg var 15. Få deg studiekompetanse sa de. Da får du deg en bra utdanning med godt betalt jobb sa de. Jeg er superheldig med jobben jeg har nå, men den er jammen ikke takket være fire år på videregående for den satans studiekompetansen.
For det tredje! Badekar er digg. Jeg har vært så heldig at jeg har hatt badekar i hele mitt liv, men jeg bader aldri. Etter å ha prøveligget badekarene på jobb, måtte jeg nesten avslutte torsdagen med et bad (med vann i til og med) og det er digg. Jeg har ikke følt meg så avslappet på mange år.
Og sist, å reise kollektivt er ikke så ille. Jeg trodde virkelig aldri at jeg skulle si det, men etter tre uker uten bil har jeg kun møtt på én skrikende baby og én urinfyllsvettestinkende gammel mann. Hva mer kan man ønske deg?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar