30.3.15

De-clutter your life

Jeg skal snart inn i beholde, kaste eller legge på loftet-modus, og i den forbindelse har jeg fått en del smarte tips. For selv om jeg liker å tro at jeg ikke har problemer med å kvitte meg med ting, så tror jeg at 99,9 prosent av oss eier for mange ting. Det er en grunn til at leiligheten vår kom med tre boder som totalt er cirka like store som leiligheten. Det er vanskelig å kaste ting, og derfor tenkte jeg å dele litt kaste-kunnskap med dere.


1. Mitt beste kaste-tips. Ha alltid en eske eller kurv hvor du legger ting du skal kvitte deg med. Hvis gjenstanden har ligget der i en måned, og du ikke har følt behov for å ta den opp av kurven (eller aller best, du har glemt at du la den der), kan du trygt kaste den. Månedlig tømming av denne altså. Eller oftere, hvis du er så modig. Jeg kaller den for Crap-basket.



2. Rydding og kasting av klær. Jeg synes denne var ganske god. Eventuelt så kan klær selvfølgelig også legges i kurven, for å gi de en ekstra måned til å bevise sin nyttighet.

Nå kan det også sies at Fretex ønsker alle slags tekstiler, både ødelagte og hele. Så de to kategoriene "toss it" og "donate it" kan egentlig slås sammen til "donate it".





3. Åpne all post ved papirsøppelbøtta, slik at du slipper å dra med unødvendig søppel inn.





4. Når du kjøper noe hvor det følger med bruksanvisning, garantibevis, papirer etc, last ned bruksanvisningene fra nettet, scan inn garantibeviser, og lagre alt på en minnepenn. Kast esker, papirer o.l.





5. Når du rydder soverommet, start alltid med å re opp senga. Da får du mer lyst til å rydde resten, og du har en plass å bruke til organisering og sortering.





6. Når du rydder et rom, kast alltid minst fem ting. ALLTID!






Få flere tips her.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar